19 Ocak 2022 Çarşamba

HEY ONBEŞLİ VE BİLİNMEYEN HİKAYESİ

 Hey Onbeşli Ve Acı Hikayesi



Hey Onbekli



Bir çoğumuz Hey Onbeşli türküsünü oyun havası olarak duymuşuzdur.Hatta göbek atmışlığımız bile  vardır.Ama bu türkünün hikayesi bambaşkadır.Tokat yöresine ait olan bu türkümüz Çanakkale Cephesine  giden 15-19 yaşlarındaki kahraman gençlerimizin hikayesidir.

 On beşliler

Tokatta eli silah tutan herkesin Çanakkale Cephesine çağrılmış.Onbeş yasından büyüklerin cepheye gitmesi ve daha küçük olanların evin güvenliğinden sorumlu olması için geride bırakılmak istenmiştir.Ama Onbeş yaşından küçük çocuklarımız vatan savunması için cepheye gitmiş ve  dönmemişlerdir.

Halil Ve Türkümüz



Hikayenin Halil ile ilgili kısmı ise şöyle, Halil ismindeki Onbeş yaşındaki kardeşimiz binlerce Onbeşli gibi Çanakkale Cephesini gidiyor ve ailesi ve geride kalanları Halil için bu ağıtı yakıyorlar. Bu ağıtta günümüze kadar gelen Hey Onbeşli türküsü oluyor.Cephede bedenleri küçük ama yürekli büyük olarak savaşan On beşlilerden geriye hiçbiri dönemiyor. Geriyeyse kimimizin göbek attığı kimimizin ise gerçek hikayesini bildiği bu türkü kalıyor.



Onbesli Türküsü

Hey Onbeşli Onbeşli

Tokat Yolları Taşlı

Onbeşliler Gidiyor

Kızların Gözü Yaşlı

Aslan Yârim Kız Senin Adın Hediye

Ben Dolandım Sen De Dolan Gel Gediye

Fistan Aldım Endazesi On Yediye

Giderim Elinizden

Kurtulam Dilinizden

Yeşil Baş Ördek Olsam

Su İçmem Gölünüzden

Aslan Yârim Kız Senin Adın Hediye

Ben Dolandım Sen De Dolan Gel Gediye

Fistan Aldım Endazesi On Yediye

Gidiyom Gidemiyom

Sevdim Terkedemiyom

Sevdiğim Pek Gönüllü

Gönlünü Edemiyom

Aslan Yârim Kız Senin Adın Hediye

Ben Dolandım Sen De Dolan Gel Gediye

Fistan Aldım Endazesi On Yediye






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder